Gezilerimiz, Türkiye

Turnalı-Karester-Uzungöl yaylaları

700binkm idworx kraster yaylasi uzungol6

Dangerous Roads listesinde dünyanın en tehlikeli yolu seçilen Derebaşı virajları, D915 Bayburt – Of yolunu bisikletle geçtik. Hem de mayıs sonunda karlar daha erimemiş, sisler her yeri sarmışken.Turnalı Karester Uzungöl yaylaları o bölgenin incisi.

Rotamız Bayburt’tan başladı, Aydıntepe, Kuşmer yaylası, Soğanlı geçidi, Derebaşı virajları, Karaçam virajları, Turnalı yaylası, Karester yaylası, Uzungöl, Çaykara üzeri Trabzon’ dan dünyadaki başka tehlikeli yollara doğru devam etti.

Yolculuğumuz ramazan ayının ilk haftasına denk geldi, çok şanslıydık! (27 mayıs – 3 haziran 2017) Turnalı Karester Uzungöl yaylalarını ziyaret etmek için bu aylar en doğru zaman.

Karaçam virajları

700binkm idworx off Rohler derebasi virajlari

Çeşmelerin ya da su kaynağının yanında kamp yapmak büyük kolaylık oluyor. Derin Karaçam vadisine karşı berrak bir güne uyandık. Güzel bir kahvaltı harika fotoğraflarla eğlenirken manzarayı yavaş yavaş bir sis örtüsü kapladı.

700binkm idworx karacam virajlari sis   Yola çıkma vakti gelmişti. Sisten görünmeyen virajları doğru pedalımız dönmeye başladı. Sisten göz gözü görmezken taşlı toprak yola bir de yağmur süprizi eklendi. Tamamlanmıştık.

700binkm idworx karacam virajlari sis

Yavaş yavaş dinlenerek tüm gün süren bir tırmanış yaptık. Tırmanışın sonunda şelale ve gürül gürül akan suyu sise rağmen gördük. Yukarda Derebaşı virajlarına tırmandığımız noktaya kadar yükselmiştik.

Turnalı-Karester-Uzungöl yaylaları: Turnalı yaylası

700binkm idworx turnali yaylasi

Herhangi bir tabela yoktu ama yol henüz hayat olmayan evlere doğru devam ediyordu. Açık bir kapı var mı diye birkaç evi yokladık ama ne mümkün! Bir evin korunaklı balkonuna çadırımızı kurduk.

Gece boyu yağan yağmuru üstten de yandan da almayacak şekilde konumlandık.Marco’nun dediği gibi “Ağlayan kadını ve ıslak çadırı sevmem!”Böyle havalarda korunaklı yerlerde çadır kurmaya özen gösteriyoruz.

Malzeme seçimi konusunda çok hassas davranıyoruz. Bisikletle uzun bir yolculuğa çıkmadan önce malzemelerimiz sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Bulutlarla yolculuk

700binkm idworx turnali yaylasi

Issız yaylaya bulutlar indi, bulut denizinde biraz güneş gördük. Yağmur ara verdi. Tek isteğimiz kuru kıyafetler ve sıcak bir yataktı. Hava kararmadan çadırımızın içine girmiş, bütün günün yorgunluğuyla  tatlı bir uykuya dalmıştık bile.

Bisikletlemiz idworx off rohler’ lar ile ilgili detaylı bilgi için bisikletlerimiz sayfamıza göz atın.

Turnalı-Karester-Uzungöl yaylaları: Karester yaylası

700binkm idworx turnali inis

Sabahın ilk ışıkları ile uyandık ama çadırın içinden çıkmak ne mümkün. Hava yine yağmurlu, soğuk ve sisli. Kuvvetimizi topladık ve çadırdan çıktık. Hareketsiz durmak üşütüyor, hızlıca yola koyulduk. Yollar bir gün öncenin yağmuru ile çamur içindeydi. Derebaşı virajlarını karşıdan görebileceğimiz bir nokta aradık.

Turnalı-Karester-Uzungöl yaylaları: Yürüyüş rotaları

Bu bölgede yürüyüşler yapan bir arkadaşımız bize aşağıdaki yürüyüş rotalarını atarak Derebaşı virajlarını karşıdan görebileceğimiz noktaları işaretledi. Bir gün oraya giderseniz faydalanmanız adına aşağıya bırakıyorum. Sisin olmadığı bir ana denk geldiğinde harika bir manzara çıkabilir. Ancak bizim çabamız nafileydi çünkü sisten hiçbir yer görünmüyordu.

derebasi virajlari yuruyus parkuru2

Turnalı yaylasına nasıl derin bir yokuştan çıktığımızı yukarda görebilirsiniz. Derebaşı virajları Ruslar tarafından eğim açısından çok insaflı yapılmış. Rahatlıkla çıkılabilir. Ancak Karaçam virajları maalesef çok kullanılmayan bir köy yolu ve çıkış eğimleri çok insanfsız.

derebasi virajlari yuruyus parkuru1

Karester Villa Apart

Aramaktan vazgeçip Karester ya da Karastel yaylasına doğru pedalladık. Karester yaylasında Uzungöl manzarası ve bir kaç apart vardı. Yukardan manzarayı görebilmek için bir gece burda kalmak istiyorduk ancak Uzungöl ve etrafı Arap turizmi sebebiyle uçuk fiyatlara çalışıyordu.

700binkm idworx karester villa apart

Uzungöl manzarasına uzak ama dağlara bakan Karester Villa Apart’ı gördük. Oraya doğru pedallayıp şansımızı denedik. Sahipleri tarafından içeri davet edildik. Karester Yaylası’nda da fazla insan yoktu. Sezon açılmamıştı. Tek tük Türk turist grupları Uzungöl’e yukardan bakıp gidiyorlardı. Karester Villa Apart o zaman için gecelik 150 tl istedi ama bize çok geldi. İçeri buyur edip odaları gösterdiler.

Karester Villa Apart’da bir gece

Soba yanıyor, yemek kokuları etrafa yayılıyordu. Konfor ne garip bir şey bizi içine çekiyordu. Burda kalmasak bu kötü havada dışarda uzun saatler geçirmek epey zor olacaktı. İçeriyi gezdik, hikayeler dinledik. Sobanın kenarında keyifli bir muhabbet başladı. Saatler içinde ailenin bir parçası olmuştuk bile. İftar için biz hanımlar akşam yemeği hazırlıkları yaparken beyler de Karester Villa Apart ‘ın sosyal medya tanıtımları üzerine fotoğraflar çekiyor, içerikler yaratıyorlardı.

700binkm idworx karester villa apart

Davut’un sürpriz ziyareti

Bulutlarla etrafı sarılı bu sıcak evde ruhu çocuk kalmış dost bir aileyle muhteşem bir gece geçirdik. Sahura kadar muhabbetler devam etti. Ertesi gün dostumuz Davut Yılmaz bizi görmek için oruç haliyle Trabzon’dan pedallayarak aparta geldi. Yeni ailemizle tanıştı.Davut’un fedakarlığı inanılmazdı, yolculuğun başından beri onun tavsiye ettiği rotayı yapıyorduk. Onu uğurladıktan sonra havanın açmasıyla Uzungöl manzarasına karşı keyifli bir iniş yaptık.

Turnalı-Karester-Uzungöl yaylaları: Uzungöl’e doğru

700binkm idworx kraster yaylasi uzungol4

Bahar’ın uyanışını içimize çekerek toprak kokusuyla bulutların içinden geçtik. Uzungöl’e yukardan bakmak ve çok sevdiğimiz yılan gibi kıvrılan yollardan keyifle inmek harika.

700binkm idworx kraster yaylasi uzungol1

Burada yollar hala toprak ya da stabilize koşullarda. Ancak doğa sporları açısından Türkiye bu yolları asfalt yapacak olsa turizm açısından çok ilgi çeker ve dünyanın her yerinden insanlar bisikletlerle, motosikletlerle, her türlü araçla bu dünya harikası doğayı görmeye gelirdi.

700binkm idworx kraster yaylasi uzungol2

Bir başka bakış açısına göre de eğer burası turizme açılır, konfor düzeyi artırılırsa doğallığını kaybettiği gibi insanların yoketmesine maruz kalırdı. Bu güzel yerler değişmeden, yok edilmeden mutlaka ziyaret edin.

700binkm idworx kraster yaylasi uzungol3

Uzungöl betonlaşıyor

Uzungöl’ü herkes biliyor. Aşırı betonlaşma ve yapaylaşma ile doğallıktan tamamen uzaklaşan bir yer oldu Uzungöl. Araplar’a abartılmış fiyatlara peşkeş çekiliyor maalesef, daha çok para kazanmak uğruna ruhu satılıyor. O yüzden çok fazla turistin gelmediği bir mevsimde ve yukardan izlemek için gidin Uzungöl’e.

700binkm idworx kraster yaylasi uzungol6

Turnalı Karester Uzungöl yaylaları: Uzungöl merkez

Uzungöl’e indiğimizde turistler için bir sürü ilgi çekici eğlendirme aparatları ve bolca betonlaşmayla karşılaşıyoruz. Yukarıdan izlemenin tadına vardığımız için kendimi şanslı hissediyoruz. İçimiz acıyarak yola devam ediyoruz. Çaykara yolundan onlarca hidroelektrik santrali sayarak iniyoruz.

700binkm idworx trabzon uzungol caykara

İnerken yolda İsviçreli bir bisikletli ile karşılaşıyoruz. Bu yolculuktan bir kaç yıl sonra yolda karşılaştığımız İsviçreli Velo ketchup Clement ve Angelo ‘nun arkadaşı olan bir turcu çıkıyor karşımıza. Turcuların dünyası epey küçük. Birbirimizi bir yerlerde buluyoruz. Ona yol üstünde kalabileceği yerler ve rota konusunda bilgiler vererek vedalaşıyor Of’a doğru yolumuza devam ediyoruz.

Trabzon Of sahilde Kamp

700binkm idworx trabzon of sahilde kamp

Güneş’i denize doğru uğurlarken kendimize Karadeniz kıyısında yıldızlar kadar sınırsız olan kumların üzerinde bir çadır yeri belirliyor ve iftar ezanını dinliyoruz.

Cemal Berber sürprizi

Yan tarafta bir kaç balıkçı barınağı var. İftarı bekleyen bir arkadaş bizi barakasına davet ediyor. Marco alıyor kemençesini geçiyoruz masaya. Laf lafı açıyor, çay tarlalarından Gürcistanlı işçilere, evlilikten, hayata yüzlerce konu hayatlarımıza dokunarak akıyor. Bir kaç arkadaş daha geliyor, çayımızı yudumluyoruz. Masadaki arkadaşlardan biri Cemal Berber’in kuzeni çıkıyor, telefon ediyor. Hop Cemal Berber yanımızda, yaylalardan, Karadeniz Of hikayelerine, kemençeden düğünlere uzun ve keyifli bir gecenin sonunda çadırımıza geçiyoruz.

700binkm idworx trabzon of kemence

Yol her zaman mükemmeli getirmiyor muhakkak ama bazen öyle süprizlere yapıyor ki insan yola bırakıyor kendini.

Turnalı Karester Uzungöl yaylaları: Trabzon’a dönüş

Ertesi gün dönüş uçağımız var, sabah erkenden yola koyuluyor, sahilden Trabzon’a pedallıyoruz.

700binkm idworx trabzon

Deniz kıyısında ne yağmur ne de sis var, sıcacık bir yaz havası. İçimiz ısınarak yola devam ediyoruz. Bir dünya turcusu tek başına gezen Macar bir kadınla karşılaşıyoruz. Yolun süprizleri, Hongkong’ dan başlamış, 16 aydır yoldaymış, ülkesine geri dönüyordu. Uzun zamandır yolda olduğundan hızla gitmek istiyor. Trabzon’a kadar beraber pedallıyoruz.

KTUBIS ile tanışma

700binkm idworx trabzon ktubis tur

Kadınlara bisiklet yakışıyor diyorum içimden. Özgürleşmeyi son yüzyılda başaran kadın özgürlüğün tadını çıkarmalı, özgürlüğün sembolü olmalı, her şeye inat.

Trabzon’da bizi KTUBIS – Karadeniz Teknik Üniversitesi Bisiklet Klübü karşılıyor. Macar arkadaşımızı da davet ediyoruz ama yoluna devam etmek istediği söylüyor. Klüpten arkadaşlar Samsun’da kalabileceği bir kaç iletişim bilgisi veriyorlar ve kendisini uğurlayıp üniversitenin yokuşlu kampüs yollarına doğru tırmanışa geçiyoruz.

700binkm idworx trabzon ktubis

Turnalı Karester Uzungöl yaylaları: Trabzon’a veda

KTUBIS ile dolu dolu bir sohbet yapıyoruz. Bisiklet tekniğinden uzun yolculuklara, rotalara zıpkın bir muhabbet. Üstelik kulübün başkanı bir kadın. Kendisiyle gurur duyuyoruz. Bizi Trabzon havalimanına bisikletlerle uğurluyorlar. Bu muhteşem yolculuk harika anılarla burada son buluyor.

Derebaşı virajları rotamızla ilgili her türlü bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Bu rota kesinlikle yapmanız gerekenler listesinde yer almalı, şiddetle tavsiye ederiz.

Derebaşı virajları bisiklet yolculuğumuz 7 gün sürdü, daha önceki bölümleri okumak için tıklayın.