Gezilerimiz, Türkiye

Bandırma Mudanya bisiklet turu

idworx bike ortlieb karacabey longozu bisiklet turu

Don Kişot’tan Korsan Ivan’a

7bölge 7rota Türkiye kitap çalışmamızın izinde bu sefer Bandırma-Mudanya sahil yolundan pedallayacağımız “Don Kişot” Bandırma Mudanya bisiklet turu yolundayız. Zaman ilerledikçe yeryüzündeki okyanuslara güneş biraz daha yaklaşıyor. Mevsimler değişmiş, artık bizim sandığımız doğayı toprak ana çoktan terk-i diyar eylemiş.

idworx bike ortlieb bandirma bisiklet turu

Bandırma’ya varış

Bir zamanlar balıkçı köyü olan Kyzikos yavaş yavaş sislerin arasından görünmeye başlıyor. Şehir devletlerinin limanı olarak da kullanılan Bandırma, çeşitli zamanlarda Frigler, Mysialılar, Traklar ve Perslerin egemenliğinde kalmış, M.Ö. 334 yılında Makedonya kralı Büyük İskender tarafından fethedilmiş, daha sonraki yıllarda ise Roma ve Bizanslıların eline geçmiş. İstanbul’dan düzenli feribot seferlerinin yapıldığı liman Panormos – Bandırma’ ya bisikletlerimizle varıyoruz. Bizi ununu elemiş eleğini asmış doğa ile gerçek anlamda bütünleşen BANDAK-Bandırma doğa sporları ekibi karşılıyor.

Bandırma Yerel Basınına haber oluyoruz

Biraz kemençe, biraz sohbet derken Bandırma yerel basını süpriz yapıyor. Onlar bize yolculukları, rotaları, bisikletin göçer hallerini sorarken, biz onlara bölgenin sorunlarını, tarihini, insanını soruyoruz. Müziğin ve türkülerin hepimizi buluşturduğu anda yavaş yavaş betonarme sanatlaşması olan kenti bırakarak yolun en çekici enstrümanı bisikletle uzaklaşmaya başlıyoruz.

idworx bike exped tent bandırma bisiklet turu

Rüzgar güllerine karşı Dutlimanı

BANDAK eski başkanı Kadri Civan’la yolda vedalaşıyoruz. Uçsuz bucaksız manzarada ilerlerken tepelerin aralarından bizi bir değil on değil, yaprak gibi her tarafa savrulan Don Kişot’un yel değirmenleri, rüzgar gülleri karşılıyor. Bu devler bize 7kıta 7rota dünya kitabımızda yer verdiğimiz Avrupa’nın en batı ucu Coba da Roca ‘dan Atlantik kıyılarını soluyarak Cebeli Tarık Boğazı boyunca ilerlediğimiz Kaşifler rotamızdaki rüzgar güllerini anımsatıyorlar. Bir yandan heyecan vericiydiler, diğer yandan ürpertici.

idworx bike ortlieb rohloff wind milles bandirma mudanya bisiklet turu

Kuşların göçüne, iklim değişikliklerine sebep olan Don Kişot’un düşmanı devler miydiler yoksa enerjiyi doğaya en az zarar vererek üreten iyi niyetliler mi? Biz 700binkm, gökyüzünün bulutlarla sahibi Başak, yeryüzünün okyanuslarının toplamı Marko, bulunduğumuz kıtalarda en kötü, en iyi ne varsa yaşamak için yoldayız! Çok geçmeden Dutlimanı’nda gökdelen yüksekliğinde bir tanesinin yanına çadırımızı kuruyoruz. Ve biz şimdi atlarımız Rosinante ile beraber birer Don Kişot’tuz. Rüzgarın gücü mü, insanın yaratıcılığı mı? Siz karar verin.

alite designs mantis chair sunset bisiklet turu

Güneş’in battığı yalanı üzerine

Asırlar boyu güneşin battığına inandırıldık. Bakkala ekmek almaya diye çıkıp dünyayı gezdiğimizden beri güneşi takip eder olduk. Güneş Marmara Denizi’nde ışıl ışıl parlarken maviyle beyazın sarıldığı ufuk çizgisinde saatlerce kayboluyoruz. Yoldan geçen bir ekmek arabasının kornasıyla, ikram edilen pidenin iştah kabartan kokusuna yeni sağılmış süt beyazlığı karışıyor. Akşamın gelişi evlerinin yolunu tutan keçi sürüleriyle belli oluyor. Don Kişot’un birbiriyle savaştığını zannettiği ordular mı yoksa bu sürüler? Karanlık basıyor, doğanın sesleri değişiyor, rüzgar hafiften şiddetlenirken etrafımızı saran diğer devler birer birer uyanıyor. Doğadaki evimiz olan çadırımıza çekiliyor, uğultular arasında uykuya dalıyoruz.

idworx bike bandirma bisiklet turu

Devlerin geçit töreni bu, onlarcasının arasından kıvrılan yollara eşlik ederek pedallıyoruz.

vaude fetherlight sleepingbag bandirma mudanya bisiklet turu

Korsan koyunda kamp

Don Kişot’un zamane yel değirmenlerini ardımızda bırakırken önümüzde sahil boyunca uzanan kimisi çöplerle dolu, kimisi insansız koylar var. Güneş yavaş yavaş yol alıyor etrafımızda, sessizce. Artık ay zamanı yaklaşıyor. Anayoldan ayrılıp ağaçlarla kaplı bir patikaya giriyoruz. Erik ve kiraz ağaçları derken karşımıza yıkık dökük, dalgaların sahile sürüklediği plastik demirlerden yapılmış bir şato çıkıyor. Sessizliği kısa bir süre bozarak “Merhaba” diye selam veriyoruz. O sırada kelebek kovalarcasına bize doğru koşan bir köpek (köpüş) beliriyor. Rüzgarın savurduğu kum taneleriyle şatoya doğru ilerliyoruz. İçerde ranzada uzanan altmışlı yaşlardaki adam, yeri işaret ederek “Attığım betonun kurumasını bekliyorum” diyor. Sahile doğru devam ediyoruz. Üstü olmayan batık bir gemi görünüyor. Dalgakıran olmuş bile. Etrafta oksijen tüpleri ve her zaman ki gibi çöp, çöp! Deniz bu, ne yapacağı belli olmaz ya çadırı suyun yükselme ihtimalini hesaplayarak kuruyoruz.

idworx bike ortlieb rohloff korsan koyu bisiklet turu

Korsan Ivan ve Don Kişot

Korsan koyunun sahibi İvan’mış bizim betoncu abi. İftar yemeği hazırlarken sohbete dalıyoruz Korsan Ivan’la. Batık gemi hurdasını denizden çıkartmak için gelmiş sınırda kalan bu kimsesiz koya, “burası benim kaderim, burası benim kısmetim” diyor. Efsane kahramanımız Korsan Ivan batık hazineleri, külçe altınları, keşfettiği gizemli mağaraları öyle heyacanlı anlatıyor ki yıldızların altında hikayelere kaptırıyoruz kendimizi.

Üsküdar’da tezgahta kitap satan arkadaşının filozof olduğuna inanacak kadar naif, Koy’u kimseye kaptırmayacak kadar savaşçı, her konuda uzman, yazar, sanatçı, türkücü, bestekar, tetikçi, hamal, zengin, çocuk…

Don Kişot’un hayal dünyasında gezinip dururken koyların birinde şatoda yaşayan Korsan Ivan’ı bulmak ve kurgu hayatların Mariana Çukuru’na inmek tesadüf mü?

idworx bike ortlieb bandirma karacabey longozu bisiklet turu

Karacabey Longozu

Sahil kıyısından toprak yollar, sapsarı açmış çiçekler, mis kokulu bahar bisikletlerimize eşlik ederken kuruyan çeşmeler içimizi acıtıyor. Yeni günün süprizi Karacabey Longozu‘nda kurbağaların besteleriyle muhteşem bir gece geçiriyoruz. Bok böceklerinin dünyadaki çevresel geri dönüşüm rollerine saygı duyuyor, bataklıklarda umut gibi parlayan nilüferlere hayran oluyoruz. Mor çiçekler, atlar, mandalar, çeşit çeşit kuşlarla dünyadaki sayılı longoz ormanlarından biri Karacabey.

exped benus ii tent karacabey longozu

Mudanya’ya yaklaştıkça kıyı kasabaları ve uzayan sahilleriyle yazlıkçılar yavaş yavaş evlerini açarken biz çadırımızı en beğendiğimiz yere kuruyoruz Eşkel’de.

eskel sahil mudanya bandirma bisiklet turu

4 günde Bandırma Mudanya bisiklet turu

Bisikletle yol almak, rutini kırmaktır. Zamanı genişletmek, her an yeni şeyler öğrenerek kendimizi ve ruhumuzu zorlamak, ölümsüzlüğü yakalamaktır.

Yapman gerekenlere 4 gün ara ver, Bandırma’dan Mudanya’ya ya da tam tersi rotayı sahilden pedalla, zamanı kendin için çal, ömrünü uzat!

idworx bike ortlieb rohloff bandirma mudanya bisiklet turu

700binkm’yi Başak ve Marko’yu daha yakından tanımak için 700binkm kimdir? yazımıza göz atabilirsiniz. idworx marka offrohler model Rohloff ‘lu bisikletlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz tur bisikletlerimiz Koçkar ve Kuzgun sayfamızı ziyaret etmenizi tavsiye ederiz.

Ayrıca 700binkm YouTube kanalımıza abone olarak hazırladığımız video içeriklerinden ilk siz haberdar olabilir, videolarımızı beğenerek bize destek olabilirsiniz.

Bandırma Mudanya bisiklet turumuza dair videolarımız izleyebilirsiniz.

Rota detayları ve alternatifler

Bandırma Mudanya bisiklet rotasını biz bu yönde aldık. Rotayı bize Ahmet Yarlıgan ve Pedalşörler Bisiklet Grubu tavsiye etmişti. Pedalşörler rotayı Mudanya Bandırma Erdek yönüne aldılar. Detayları ağaşıdai wikiloc linkinden eğim grafiği ile birlikte görebilirsiniz. Bu rotaya Erdek 2 gün olarak eklenebilir. Bizimgittiğimiz Mudanya yönünde giderseniz de Mudanya Yalova arasına 2 gün ekleyerek pedallayabilirsiniz. Çok opsiyonlu rotada keyifle pedallamanızı diliyoruz. Marmara bölgesinin en keyifli rotalarından biri.